De regelingen
Wij willen u graag zo goed mogelijk van dienst zijn, daarvoor hebben wij een aantal regelingen opgesteld.
– De Incidentregeling
– Persoonlijke Klantadviezen
– De Klachtenregeling
– Dienstverleningsovereenkomst
– Wat doen wij met uw gegevens
Incidentregeling
-
Deze procedure waarborgt dat er een beleid wordt vastgelegd dat ertoe strekt dat de betrokkenheid van ons kantoor wordt voorkomen bij strafbare feiten en wetsovertredingen die het vertrouwen in ons kantoor of in de financiële markten kunnen schaden;
-
dat er procedures en regels zijn vastgesteld ter zake van de omgang met en vastlegging van incidenten die ernstige gevolgen hebben voor de integere bedrijfsuitoefening van de organisatie;
-
dat ons kantoor naar aanleiding van dergelijke incidenten passende maatregelen neemt, gericht op het beheersen van de als gevolg van het incident opgetreden risico’s en om herhaling te voorkomen;
-
dat ons kantoor in het geval van een dergelijk incident ten minste de feiten en omstandigheden van het incident, de gegevens over degene(n) die bij het incident zijn betrokken en de maatregelen die naar aanleiding van het incident zijn genomen vastle
- dat wij, in geval van een ernstig incident wij dit aan de Autoriteit Financiële Markten zullen voorleggen
-
dat ons kantoor de gegevens als bedoeld in het vorige lid gedurende een periode van ten minste zeven jaar bewaart, nadat zij zijn vastgelegd.
Persoonlijke Klantadviezen Assurantie en Consumptief Krediet
1. Klantadviezen worden zorgvuldig en met in achtneming van de geldende waarborgen voor vakbekwaamheid en klantadvisering opgesteld.
2. Van iedere klant is een klantdossier beschikbaar met algemene gegevens en documentatie. Uitgebrachte specifieke adviezen en onderdelen daarvan m.b.t. impactvolle producten, worden separaat in/bij het klantdossier bewaard, in fysieke of elektronisch reconstrueerbare/printbare vorm. Adviesdossiers worden tenminste 5 jaar bewaard.
3. Elk adviesdossier met betrekking tot impactvolle producten bevat de voor het advies noodzakelijke gegevens en documentatie:
-
het klantprofiel
-
analyses en berekeningen
-
de overwegingen voor het gegeven advies en de motivering van de adviseur
-
afspraken over de nazorg nadat het betreffende product is gekocht
-
eventueel een aantekening als de klant een beslissing heeft genomen die niet in overeenstemming is met het advies van de adviseur
Als toevoeging in geval van een klant met een aanvraag voor Consumptief Krediet:
– de financiële positie van de klant;
– de kennis van de klant;
– de ervaring van de klant;
– de doelstellingen van de klant;
– de risicobereidheid van de klant
– doel van het krediet;
– economische levensduur van het aan te schaffen object;
– omvang van het krediet;
– leeftijd van de cliënt;
– burgerlijke staat van de cliënt;
– vermogenspositie van de cliënt;
– inkomenspositie van de cliënt;
4. Wij zijn verantwoordelijk voor het verzamelen en op geordende wijze opslaan van gegevens in het klant- en adviesdossier van een klant. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van een checklist waarop de in het adviesproces geproduceerde en / of gebruikte documentatie is vermeld en zich in het dossier bevindt
5. De checklist wordt tevens gebruikt als controlemiddel. Met de checklist wordt beoordeeld of het dossier volledig is en of het advies passend is voor de klant.
6. Het advies, of onderdelen daarvan, wordt aan de klant verstrekt nadat aan de hand van een checklist is geconstateerd dat het dossier voor het advies volledig is en het advies passend is.
Adviezen voor verzekeringen afgesloten via internet
Deze verzekeringen worden meestal zonder direct advies afgesloten, het betreffen aflopende verzekeringen.
De klantgegevens en de gegevens omtrent het verzekerd evenement zijn te allen tijde digitaal opvraagbaar en reconstrueerbaar. De gegevens worden versleuteld in een beveiligde omgeving opgeslagen.
Klachtenregeling
Wij streven ernaar om u zo goed mogelijk te helpen, zodat we een langdurige en plezierige relatie zullen opbouwen. Mocht u desondanks niet tevreden zijn over onze dienstverlening dan kunt u hierover een klacht bij ons indienen. Wij verzoeken u dat schriftelijk te doen onder vermelding van “Klacht”. Na ontvangst van een klacht nemen wij binnen één week contact met u op en maken afspraken over de vervolgstappen. Als wij er samen niet uitkomen, dan kunt u uw klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KIFID), Postbus 93257, 2509 AG DEN HAAG. Email: info@kifid.nl. Internet: www.kifid.nl.
Voor de goede orde, wij zullen uw klacht registreren, waarbij we in ieder geval de volgende zaken opslaan en tenminste 5 jaar zullen bewaren:
-
Uw naam en adres
-
de klacht, inclusief de dagtekening van ontvangst
-
een omschrijving van de klacht
-
een beschrijving van de wijze waarop wij de klacht hebben behandeld
Als u ontevreden bent over onze dienstverlening, heeft u het recht om op elk moment de relatie te beëindigen. U kunt de verzekeringsmaatschappij(en) verzoeken de verzekeringen over te dragen naar de adviseur van uw keuze. Wij zijn ontheven van de verplichtingen uit onze zorgplicht, zodra de overdracht van uw verzekering(en) is tot stand gekomen en uw nieuwe adviseur hiervoor verantwoordelijk is.
Dienstverleningsovereenkomst
Naam en voorletter(s): Man/vrouw:
Adres en huisnummer:
Postcode:
Woonplaats:
Telefoon:
Email:
Burgerservicenummer:
Burgerlijke staat:
Gegevens partner:
Naam en voorletter(s) Man/vrouw:
Adres en huisnummer:
Postcode:
Woonplaats:
Telefoon:
Email:
Burgerservicenummer:
Burgerlijke staat:
Aanleiding verzoek tot dienstverlening
Consumptief krediet en/of overige schadeverzekeringen
Geachte relatie,
Het Dienstverleningsdocument wordt u aangeboden door InsuTrust Verzekeringen. Wij bemiddelen en adviseren op het gebied van consumptieve kredieten. InsuTrust hecht veel waarde aan een goede financiële dienstverlening.
Conform de Wet op het financieel toezicht bieden wij u voorafgaand aan een financieel advies en/of het sluiten/kopen van een financieel product, naast informatie over dit product, ook een beschrijving aan van onze dienstverlening en de daarbij behorende kosten.
In dit document informeren wij u over onze werkwijze en de wijze waarop wij in het algemeen onze werkzaamheden uitvoeren. Uiteraard kan deze werkwijze worden aangepast indien u overige specifieke wensen heeft.
Het Dienstverleningsdocument is een puur informatief document en verplicht u niet om bepaalde diensten van ons af te nemen. Op het moment dat wij juridische bindende afspraken met u maken omtrent onze dienstverlening en/of beloning, leggen wij dit via een apart opdrachtformulier schriftelijk met u vast.
Onze bedrijfsgegevens
InsuTrust B.V.
Naardermeer 82
1447 KL Purmerend
Telefoon: 06-53845282
Mailadres: bart@insutrust.com
Wij zijn iedere werkdag geopend van 9.00 uur tot en met 18.00 uur en dagelijks telefonisch bereikbaar tot 21.00 uur (ook op zaterdag) op het mobiele nummer 06-53845282
InsuTrust adviseert en bemiddelt in de volgende producten:
– Autoverzekering
– Aansprakelijkheidsverzekering
– Rechtsbijstandverzekering
– Woonhuisverzekering
– Inboedelverzekering
– Doorlopende reisverzekering
– Ongevallenverzekering
– Motorfietsverzekering
– Caravanverzekering
– Bromfietsverzekering
– Bestelautoverzekering
– Klassiekerverzekering
– Verkeers- of autorechtsbijstandverzekering
– Pechhulpverzekering
– Mobiele apparatuurverzekering
– Zonnepanelenverzekering
– Trouwverzekeringen
– Consumptief krediet
InsuTrust financieel adviseurs en verzekeringsadviseurs beschikken hiervoor over de vereiste vergunning(en). Wij zijn geregistreerd in het register van de AFM (www.afm.nl) onder nummer 12044247.
Werkwijze
Bij het maken van een weloverwogen financiële keuze werken wij altijd volgens een vast stappenplan. Op deze wijze weet u vooraf precies waar u aan toe bent, wat de eventuele kosten zijn voor onze dienstverlening en of u wel of geen gebruik wenst te maken van de dienstverlening van InsuTrust.
Stap 1: Oriëntatie In de oriënterende fase maakt de adviseur kennis met u. In dit gesprek geeft u aan op welk gebied u onze diensten nodig heeft: het verkrijgen van een krediet of verzekering. U wordt vervolgens in detail uitgelegd hoe het stappenplan er uit ziet en wat de verwachte kosten daarvan zijn. Als u besluit om gebruik te maken van de diensten van InsuTrust maken wij samen met u een opdrachtbevestiging waarin onze werkzaamheden en kosten nauwkeurig omschreven zullen worden.
Stap 2: Inventarisatie De adviseur van InsuTrust inventariseert samen met u uw persoonlijke situatie en doelstellingen. In uw Persoonlijk Klantprofiel worden de volgende zaken vastgelegd: ● Uw doelstellingen en wensen/behoeften.
● Uw financiële positie, zoals inkomen, verplichtingen en vermogen.
● Uw kennis en ervaring op het gebied van financiële producten/diensten.
● Uw huidige leefsituatie en risicobereidheid.
Stap 3: Advies Na het opstellen van het Persoonlijk Klantprofiel wordt onderzocht welke keuze het beste bij uw wensen en bestedingsmogelijkheden op de korte en lange termijn past. Hierbij wordt ook gekeken naar de risico’s van overlijden, de micro, meso en macro economische situatie, eventuele arbeidsongeschiktheid en werkloosheid en naar uw pensioen inkomen. Uw uiteindelijke keuze in samenspraak met ons advies is het definitieve financiële advies.
Stap 4: Bemiddeling In deze stap bemiddelt InsuTrust met de geldverstrekkers en/of verzekeraars om voor u het juiste product aan te bieden. Het resultaat is dat u een offerte krijgt, die wij met u duidelijk en helder zullen bespreken/toelichten. Nadat u een definitieve keuze heeft gemaakt, dan begeleiden wij u bij alle administratieve zaken.
Stap 5: Nazorg Onze dienstverlening houdt niet op nadat u gebruik heeft gemaakt van de diensten van InsuTrust. Bij InsuTrust streven wij ernaar om een langdurige relatie met onze klanten op te bouwen. Mocht u in de (nabije) toekomst vragen en/of opmerkingen hebben, dan zijn wij graag bereid om u van dienst te zijn. Indien uw situatie in de toekomst wijzigt, hopen wij dat van u te vernemen, zodat we dan samen met u kunnen anticiperen op deze gewijzigde situatie.
Verklaren
U heeft de Dienstenwijzer en Dienstverleningsdocument ontvangen en van de inhoud kennis genomen. Hierin staan de bereikbaarheidsgegevens van de adviseur, de activiteiten, de werkwijze, de beloning, de wijze waarop de adviseur omgaat met eventuele klachten, en de registratie bij het Kifid en de AFM.
Getekend voor ontvangst:
Datum:
Plaatsnaam:
Naam aanvrager:
Handtekening aanvrager
Wat doen wij met uw gegevens?
Wanneer u uw gegevens achterlaat op de website, worden deze uitsluitend gebruikt voor het beantwoorden van uw vraag, of het aanvragen van uw verzekering.
Uw gegevens worden daarna de wettelijk vastgestelde periode bewaard, op een externe gegevensdrager, die beveiligd is met een wachtwoord.
Wanneer u uw gegevens invult op een via ons doorgelinkte website, zoals Trouwzeker en RISK, worden uw gegevens volgens de daar geldende regels gebruikt en verwerkt.